woensdag 9 mei 2012

juffendag

Hallo allemaal,

Vandaag kan ik jullie laten zien waar ik mee bezig ben geweest.
Vandaag was het namelijk juffendag in de onderbouw.
En de juffen hebben dit gekregen;


Een vriendenboekje van alle kinderen.

De kinderen hebben allemaal in het geheim 
dit blad (in verschillende kleuren)mee naar huis gekregen
om in te vullen en te versieren.



De antwoorden zijn geweldig. 
Op de vraag hoe oud is je juf heb ik antwoorden 
van 
'10 of 14, ik weet het niet, ze heeft wel kinderen' 
tot
'Ik denk 70'
gezien.

Ook alle andere antwoorden zijn geweldig.
Leuk om te zien hoe zij alles beleven.
(zo totaal anders dan volwassenen)

De mappen heb ik bij de Action vandaan 
en de voorkanten heb ik gemaakt 
volgens een techniek die ik hier zag.

Ik begon met versamark de roos
die ik zelf gegutst heb,
op een blok aquarelpapier van Schut (300 gr glad) te stempelen


Daarna wit embossingpoeder erover en verhitten.
Ook heb ik nog een rozenblad ertussen gestempeld.

Vervolgens ga je met distressinkt over de stempelafdrukken.
Ik gebruikte daar de stylustool voor. 
Deze vond ik ideaal voor de kleinere vlakken.


Gewoon niet teveel letten op de lijntjes 
dan krijg je het mooiste effect.


De blaadjes met groen en daarna de achtergrond met blauw.
(niet op de foto)

Vervolgens spuit je het papier goed nat.


Dan laat je het drogen en voila;



Een mooie achtergrond!
Op dezelfde manier maakte ik ook deze;






Het doel van deze dag is om de juffen in het zonnetje te zetten. 
Dat hebben we dus een beetje letterlijk gedaan.

Ik maakte veel, heel veel, zonnetjes met mijn cuttlebug 
en een margrieten stans van sizzix.
Mijn ronde pons maakte het af.


De juffen kregen een 'de juf is goud waard' muts
waar ieder kind een zonnetje op kon plakken.
En dan krijg je dit;


Ik kwam er pas later achter 
dat het brede dubbelzijdige tape niet doorzichtig was.......

Ook speelden we nog een beroepenspel.
Kaartje op je rug en door vragen te stellen 
er proberen achter te komen wat je bent.

Bij de kleuters deden we een spel met voorwerpen 
die met een beroep te maken hebben.

Enthousiaste reacties van juffen, kinderen en hulpouders
 Kortom missie geslaagd!

7 opmerkingen:

  1. Wat ziet dit er allemaal geweldig uit. En wat een energie heb je hierin gestopt...echt super!

    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was een hele klus. Maar het resultaat is ontzettend mooi. Gelukkig het je enthousiaste reacties gekregen :). Nu weer tijd om iets anders te gaan freubelen.
    groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dat weer ontzettend leuk gemaakt! En die antwoorden van de kinderen, om je te bescheuren!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw Monique ik dacht al dat jij die voorkanten van de mappen helemaal zelf had gemaakt, wat een werk!! En wat zijn ze allemaal prachtig. Echt een superorganisatie!

    Groetjes, een blije juf Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik zou bijna juf willen worden als ik die mooie cadeautjes zie ! mooi gelukt hoor...liefs marie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is zooo schitterend, de roos die je zelf gegutst hebt ? Zo mooi ! Wat een prachtige achtergronden, echt kunstwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend leuk zeg

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes maken mij heel blij!