maandag 19 maart 2012

Jongste 11 = feest= cakepops trakteren

Hallo allemaal,

Vandaag is mijn jongste 11! 
Dat hebben we gisteren uitbundig gevierd. 
Ze is uiteraard flink verwend. 
Net als oudste heeft ze van ons een fototoestel gekregen. 
Dezelfde want die maakt zulke mooie foto's. 
Vanochtend in alle haast gauw nog een foto 
van de cakepops die ze gaat trakteren. 



Dat maken van die cakepops ging niet bepaald soepel. 
Ik ben iemand die niet zoveel bakt, meestal voor een verjaardag. 
En dat heb ik (overigens niet voor het eerst) geweten. 
Vrijdag avond met jongste de balletjes gemaakt. 
En zaterdagavond ben ik verder gegaan. 
(jongste was al afgehaakt na een drukke,drukke dag)

Candymelts smelten, hmmmm die blijft veel te dik 
daar kan ik die candypops toch niet in dopen? 
Lang leve internet. 
Candymelts blijven te dik.................... "Voeg er Crisco aan toe".
Crisco?????!!! Waar haal ik op zaterdagavond crisco vandaan? 
Verder zoeken. "Ik heb er zonnebloemolie aan toegevoegd".
Zonnebloemolie dat heb ik in huis!
Scheutje erbij, nog een scheutje. Ja dat gaat aardig. 
Cakepop er voorzichtig in...............in tweeen. Grrrr. 
Nog een keer weer in tweeen.
Dan maar erop smeren. Ja dat gaat aardig.

Toch blijven er veel breken. 
Ongetwijfeld de verhouding van icing en cake niet goed gedaan.
Hoe groter de stapel mislukten hoe meer stress. 
De meesters en juffen kregen al geen cakepop meer. 
Zou ik ook niet genoeg hebben voor de kinderen?
Dan zou ik het allemaal voor niets hebben gedaan

Gelukkig heb ik er 30 kunnen maken van de 44! 
Er zitten 28 kinderen in de klas. 
Dus Meester John mag ook een cakepop!
Ik neem me voor om het voortaan eerst uit te proberen 
ruim voor tijd....................
maar ik weet nu al; volgende keer gaat het precies op dezelfde manier!

Vanmiddag bij mijn vader op bezoek 
die vandaag uit het ziekenhuis mag.

En wat nemen we mee? 
Taart natuurlijk!
Maar deze komt gewoon bij de supermarkt vandaan!

Groetjes Kiek

2 opmerkingen:

  1. Hoi Monique. Wat vervelend dat het niet ging zoals je wilde. De achterste kuikentjes zien er perfect uit. Tenminste voor een leek als ik. De kinderen zullen ze vast erg smakelijk vinden, de buitenkant zegt niet alles :)
    Fijn dat je vader vandaag weer naar huis kan.
    Gezellige verjaardag nog, ook al is het feest al geweest, deze dag is de echte dag.
    groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Monique, Gefeliciteerd met je jongste en een fijne dag gewenst. Leuke traktatie hoor. Gelukkig dat je vader weer thuis is.
    Met mijn moeder gaat het nog niet geweldig.
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes maken mij heel blij!