vrijdag 20 januari 2012

Archeologische vondst?

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer even, nog steeds niet echt actief. 
Heb een beetje boel last van de winterblues. 
Dat heb ik altijd wel maar dit jaar.....................hum laat ik zeggen 
dat ik er  ietsie pietsie meer last van heb dan 'normaal'. 
En dat is een understatement! 
Jullie kunnen je vast wel voorstellen dat ik snak naar de zon. 
En dan bij voorkeur met een paar dagen vorst.
Lijkt me heerlijk!


Vandaag is de zoon van mijn vriendin jarig. 
Hij studeert archeologie. 
Omdat ik het niet leuk vind om geld zo te geven heb ik 
er iets omheen verzonnen.

Een zeldzaam stuk hobbea chypsica!

En zo is het ontstaan;

Je neemt gips, muntstukken, een bakje en in mijn geval 
een skeletbeen van een oude lolly.


Maak een beetje gips aan en giet dat in een bakje.
Laat het een beetje harder worden.
Leg er het been en wat munten in.
laat het weer wat harder worden.


Maak weer wat gips aan en giet dat over alles heen.
Nadat het wat harder is kan je er weer munten in leggen.


Nadat het wat harder is giet je nogmaals een laagje erop 
zodat alles bedekt is. Dat mag best wat rommelig.


Maak er wat butsen in en brokkel wat kantjes af 
( let wel op waar je alles hebt neergelegd!)
Doe er een touwtje om met een kaartje 
en verzin een latijnsaandoende naam.

En klaar is je geldcadeautje!


Hij vond het een leuk cadeau.

Groetjes Kiek

2 opmerkingen:

Berichtjes maken mij heel blij!