vrijdag 7 oktober 2011

romantische rozen



Hallo allemaal,


Een paar maanden geleden ben ik begonnen met zeepgieten. Wat is dat leuk zeg en wat is er veel mogelijk. Ben er al (te) veel mee bezig geweest. De dagelijks terugkerende huishoudelijke taken kwamen een beetje in de verdrukking............zeg maar gerust werden verwaarloosd.

Het zit namelijk zo:
Als ik iets doe dan is dat voor de volle 100 %
Behalve het huishouden dan  dat vind ik niet echt leuk. Is niet handig als je huisvrouw en thuisblijfmoeder bent!

Ik had dus een aanrecht vol zeep, geurtjes en kleurtjes, vormpjes in alle maten en vormen, maatbekers, lepels en een weegschaal. Overal lag iets ook op de kookplaat. Tja en als je dan voor het eten moet zorgen heb je toch een probleem. Snijden van groenten en vlees deed ik aan de eettafel.
nadat ik eerst wat aan de kant moest schuiven want ja ook daar lag het inmiddels vol.

Daarna snel koken, het liefst een eenpansgerecht en eten op de bank.
Dit tot grote tevredenheid van manlief en kids.

Alles opruimen en weer verder met mijn zeep.

Dat gaat een poosje goed maar dan.............raak ik toch echt van slag.
Als ik werk ben ik  heel erg chaotisch en eigenlijk......... kan ik daar helemaal niet tegen! 
Ik ben namelijk een enorme stresskip die zich het beste voelt in een opgeruimd huis en met een ordelijk verlopende dag. 
Inderdaad dat gebeurt maar zelden.

Goed die zeepjes dus, ik heb er heel veel gemaakt. 
Samen met mijn vriendin Monique die ook een blog heeft namelijk http://monique-mkdesign.blogspot.com 
hebben we er aardig wat verkocht op de Midden-Delflanddag.


Maar deze koker met een gastendoekje en een rozenzeepje nog niet. 

De koker is van een bus parmenzaanse kaas. Heeft heel lang met sop staan weken  je ruikt nu alleen maar rozen!
Ik heb nog veel meer zeepcadeautjes. Als ik geen inspiratie of tijd heb om wat te maken komt er vast nog wel eens iets voorbij.

Fijn weekend,
Groetjes kiek

1 opmerking:

  1. Jeetje, jouw blog vordert snel zeg. Ook de aankleding is super. (kun je mij een beetje helpen, met linken naar mijn blog ed.)
    groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes maken mij heel blij!